teext

vinden blåser , löven faller, regnet ösar nermot backen !
jag ställer mig i mitten av vägen och bara står och tittar uppåt.
uppåt mot himlens moln , där en ängel flyger.
medans jag står där så tänker jag på om jorden rasade ihop.
Alla skulle springa omkring på gatan och skriva " HJÄÄÄLP "
men ingen skulle bryr sig , alla springer mot det närmaste hållet
för att få skydd. Alla skulle bråka om att detta var deras skydd.
men om jorden skulle rasa ihop skulle jag göra samma sak .
skulle ställa mig mitt i gatan och bara stå och stirra uppåt .
men denna gången skulle inte en ängel flyga. Det skulle vara
en ond liten gubbe som bara tittar neråt mot alla som springer
omkring , och när han fick syn på mig skulle han säkert undra
varför jag glor men jag skulle inte svara . han skulle göra allt
för att få mig att säga varför jag stirrar men jag skulle fortfarande
stå där och glo. Varje människa skulle fråga mig varför jag glodde .
Men svaret är inte varför !
Svaret är" ingen skulle bryr sig om jag blev träffad av blixten "






Skrivet av johanna sofia karlsson ! <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0